    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwod a działalnosc gospodarcza
    Date: Fri, 29 Nov 2002 13:42:15 +0100

    Użytkownik "Jan Kowalski" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:as5t61$kau$1@news.gazeta.pl...
    > W jaki sposob mozna zalatwic ponizej opisana sprawe:
    > Malezenstwo rozwodzi sie, aby zalatwic sprawy majatkowe chcieliby dokonac
    > podzialu majatku. Mieszkania mozna przepisac notarialnie i nie ma
    problemu,
    > ale jak zalatwic przepisanie na jedno z nich dzialalnosci gospodarczej.
    > Tzn.dzialalnosc gospodarcza zosala zarejestrowana na zone jeszcze przed
    > malzenstwem i tak jest do tej pory. Chcieliby te dziallnosc przepisac na
    > meza i zeby tak zostalo po podziale i rozwodzie. W jaki sposob to zrobic
> [...]
    A co to znaczy 'przepisać działalność gospodarczą'? Pewnie działalność
    prowadzi zona i ona ma status przedsiębiorcy. Do niej także pewnie nalezy
    przedsiębiorstwo w sensie przedmiotowym ( jakaś nowela podobno sie szykuje,
    ale na razie stary dobry 55.1 ). Mąż musi w takim wypadku zarejestrować się
    jako przedsiebiorca i przejąć przedsiębiorstwo od żony - darowizna lub
    sprzedaż. Ciekawe jest to, że i tak pół należy do niego ( defaultowo z racji
    małżeństwa ). Nie ma chyba możliwości utrzymania ciągłości podmiotu -
    szczególnie np. statystycznej i prawnopodatkowej. Mąż będzie nowym
    przedsiębiorcą a przejmie tylko majątek żony.
    Tak ja to widzę :-) Choć nie dam głowy, bo relacja małżeństwa i i
    indywidualnego prowadzenia działalności pozostaje dla mnie troche zagadkowa
    :-))). Na przykład - czy czynności małżonka prowadzącego działalność
    wymagaja zgody współmałżonka? Na pewno - ale jak ma sie to do reprezentacji?
    De facto mamy sytuacje, że choc niby prowadzi jedno, to tak naprawde
    prowadzą oboje. No chyba, że jest umowa o rozdzielności majątkowej...

    Depi.