    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Date: Wed, 21 Jan 2004 12:54:55 +0100

    Artur Golanski wrote:

    > To dobrze, bo nikt o wróżby nie prosił, a i nazwa grupy jest inna !

    > Pytający nie prosił o ocenę pytań. Postawił konkretne pytania, a ja mu
    > na nie udzieliłem odpowiedzi.

    Totez nie ocenialem pytaia, lecz staralem sie domyslic o co naprawde pytal

    > Bzdura !
    > 1. Nie akualizuje się 'NIP-y', tylko NIP i tylko wtedy, gdy zmieniły
    > się podane wcześniej dane.

    Czlowiek mial NIP spolki i ma NIP swoj to juz 2 nip-y.

    > 2. NIP spółki dwuosobowej nie można aktaulizować, ponieważ po
    > wypowiedzeniu umowy spółki przez jednego ze wspólników przestaje ona
    > istnieć i jedyną drogą jest jej zamknięcie z powiadomieniem US i GUS.

    No i wlasnie m.inn od tego jest druk NIP.

    > Nie zmieni się ! Nr ten nie zmienia się ! Otrzymuje się go raz.

    Ten "RAZ" ro miala SPOLKA - s.c bo platinkiem VAT jest spolka
    ale tez RAZ dostal nip podatnik.

    > Ale odkrycie - wszyscy o tym wiedzą i nikt temu nie zaprzeczał.

    No to po co pisac, ze "dzialanosc" dostala NIP ?
    Dostal NIP podatnik i dostala NIP spolka.

    > Nie ma możliwości 'zmiany wspólnika' w spółce 2-osobowej,

    No wiec zmienilo sie to, ze byl wspolnik, a go nie ma - bo nie ma spolki.

    > gdy
    > odchodzi jeden ze wspólników, gdyż spółka przestaje istnieć.

    No i kto tu powtarza ?

    > Można
    > jedynie przyjąć 3-go (i kolejnego). Drugi wspólnik może natomisat
    > założyć inną, nową spółkę z innym przedsiębiorcą. Otrzyma nowy NIP i
    > nowy REGON.

    No widzi Pan?
    O co te spory ?

    > Powtarzam-nie ma wspołnika, nie ma spólki, nie ma co aktualizować.

    Jeszcze raz...
    Spolke trzeba WYREJESTROWAC i do tego miedzy innymi trzeba zlozyc NIP..

    > Pozostał jeden wspólnik, który ma swój indywidualny NIP, a NIP spólki
    > nie jest jego NIP-em.

    No wlsine i TEN nip teraz bedzie nipem PODATNIKA VAT
    a pan radzi czlowiekowi, by ine informowal o tym US -u

    > Czytaj uważnie ! Było: 'już prowadzi działalność' !

    Nie bylo.

    > Już dawno jest zarejestrowany ! Daj spokuj temu VAT-owi, bo nikt o to
    > nie pytał.
    > Z mojej strony EOS, szkoda klawiatury na prostowanie prostego.

    No wlasnie..
    Sam Pan juz siebie sprostowal, nastepny raz nie trzeba.

    Boguslaw