    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Date: Tue, 20 Jan 2004 14:24:31 +0100

    Mam inne zdanie niz:

    Nie jestem wrozkiem, wiec zakladam ze to s.c platnik VAT.

    Artur Golanski wrote:

    > Spółka to przecież umowa między już instniejącymi dwoma odrębnymi
    > podmiotami ! Każdy już jest przedsiębiorcą.

    Owszem osoby sa przedsiebiorcami ale FORMA PRAWNA jest s.c.
    spolki takiej podzielic sie nie da ale "sa sposoby",
    by osiagnac to, co prawdopodobnie osiagnac "pytacz".

    > Nie, chyba, ze zmienią się zgłoszone wcześniej dane nt. adresu,
    > rodzaju działalności itp

    Tak.
    Zmieni sie forma dziallnosci a pewnie i siedziba,
    bo dla osoby fisycznej nie s.c. to zwykle miejsce zamieszkania.

    > Po co mu druga dz.g. ? Rozszerza zakres pierwszej, prowadzone na
    > własne imię i nazwisko.

    DG jest JEDNA... ale jesli zaprzestanie dzialaci
    s.c. trzeba wyrejestrowac w US i UStat.
    trzeba zaktualizowac NIP...

    > Nie ma 'częsci'. Wspólnicy odpowiadają solidarnie za cały dług.

    Chyba nie o to chodzilo "pytaczowi"...
    Widze takie rozwiazanie...

    Ten co chce nadal prowadzic dzialanosc rozszerza wpis do ewidencji
    o dzialalnosc prowadzona samodzielnie, zglasza aktualizacje NIP
    deklaruje sposob rozliczania w US i odkupuje od s.c wszystko...
    (FV). potem likwidujecie s.c (remanent 0) regulujecie zobiwiazania
    i juz... chyba ze okaze sie ze jakies zobowiazania sie pojawia,
    to trzeba je regulowac.

    > Artur Golański

    Boguslaw