    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 20 Jul 2019 06:24:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rozdzielczość majątkowa a dziedziczenie przez dzieci
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 19 lipca 2019 23:19:12 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ale jeśli matka pasierbów zmarła, to jej dzieci dziedziczą po swojej mamie.

    To jest jasne, ale pytanie było, czy dzieci pani coś odziedziczą, jeśli PAN umrze.
    Wychodzi na to, że odziedziczą wtedy, gdy najpierw umrze pan, a potem pani (jeśli nie
    przehula, nie wyjdzie ponownie za mąż - wtedy do podziału będzie też kolejny mąż, nie
    napisze testamentu itp.).
    Jeśli najpierw umrze pani, to mała szansa, by dzieci odziedziczyły coś po panu -
    aczkolwiek jest. Oczywiście ustawowo.

    > O ile nie ma on swoich dzieci, to mniej więcej tak to działa.

    Nie tylko dzieci, wnuków i innych zstępnych, ale i rodzeństwa, rodziców, dziadków
    oraz dzieci rodzeństwa.