    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roczna gwarancja rękojmi?
    Date: Fri, 20 Mar 2020 15:49:25 +0100

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >W sierpniu 2018 kupiłem urządzenie elektroniczne od polskiego
    >dystrybutora chińszczyzny. Niedawno się zepsuło. Pal licho tak czy
    >siak naprawię, bo jest mi użyteczne. Ale napisałem do sprzedawcy i
    >dostałem taką odpowiedź "...urządzenie jest po rocznej gwarancji
    >rękojmi, najlepiej kontaktować się z producentem który udziela
    >dwuletniej gwarancji.".

    >Jest niezależny serwis w Polsce i pewnie z niego skorzystam zamiast
    >wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem
    >i nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O

    A masz _gwarancje_ od sprzedawcy ?
    Bo moze byc tak, ze sprzedawca gwarantuje rok, a producent dwa lata.

    Natomiast korzystanie z rekojmii ... jest takie niepewne prawnie,
    bo skoro poltora roku działało, to towar był wolny od wad w chwili
    zakupu, czy nie był?

    I tu bardzo istotny jest zapis o domniemaniu.
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/reko
    jmia/

    no kurde, nie da sie skopiowac. Ale zobacz w "okres rekojmii".
    W skrocie - "konsument powienien wykazac, ze wada istniala juz w
    momencie zakupu".

    Czyli ... w sadzie przegrasz :-)

    J.