eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRekojmia podczas gwarancjiRe: Rekojmia podczas gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.on
    et.pl!niusy.onet.pl
    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia podczas gwarancji
    Date: 28 Aug 2002 11:11:05 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 40
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    References: <aki04a$ioj$1@news.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1030525865 20335 192.168.240.245 (28 Aug 2002 09:11:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 28 Aug 2002 09:11:05 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.99.105.157
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98; Win 9x 4.90)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:105088
    [ ukryj nagłówki ]

    > 1. Co formalnie stwierdza ze jest to przyjecie towaru na zasadach
    > gwarancji/rekojmi ?
    Moim zdaniem nie wystarcza sama adnotacja na wniosku, decydujące będzie wg.mnie
    to, iż do dokumentacji dostarczona została karta gwarancyjna sprzętu. Albowiem
    gwarancja to pisemne zobowiązanie gwaranta - czyli bez karty gwarancyjnej pod
    ktora się podpiszesz nie ma gwarancji i jest tylko rękojmia.

    > 2. Czy przyjmujacy ma obowiazek zapytac klienta o sposob "zalatwienia"
    > naprawy ?
    Cóż nie żadko obowiązki gwaranta są o wiele bardziej korzystnie ukształtowane
    aniżeli sprzedawcy z rękojmi więć odpowiedz sobie sam czy tego typu obwiązek
    nawet gdyby był będzie przestrzegany (choć możńa to popod dobre obyczaje
    kupieckie o ktorych mowa w rozp. RM z 25 czerwaca 2002 (o ile dobrze pamietam
    datę)

    > 3. Czy w tym przypadku klient moze zmienic zasady przyjecia towaru na
    > rekojmie ?
    Zmiany możęsz dokonać - sam tak robiłem po tym jak moje prawa konsumenckie nie
    zostały należycie uwzględnione w ramach gwarancji - zrezygnowałem z tego reżimu
    i przeszedłem na rękojmię - choć to trudna sprawa.

    > Jesli tak to jaka bedzie data przyjecia towaru (ta poczatkowa czy od
    > momentu zgloszenia zmiany) ?
    Moim zdaniem termin rozpocznie bieg przy przejsciu na rękojmię od dnia
    powiadomienia o tym sprzedawcy. (14 dni lub 21 jesli potrzebna jest ekspertyza)

    > Jesli nie to czy klient ma prawo zazadac natychmiastowego zwrotu
    > towaru (nawet uszkodzonego) ?
    Uprawnienia wynikające z gwarancji są Twoim prawem i nikt nie może Cie zmusić
    do ich realizacji, tak samo jak nikt nie może uniemożliwić Ci skorzystanie z
    nich.

    Jeśli chcesz ringnij podpowiem kilka rad...

    ***********************************************
    Dominik Spałek 0-505 863 673 www.forum.wirma.pl
    ***********************************************

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1