eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja z tytułu niezgodności towaruRe: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
    highwinds-media.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fee
    d-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 29 Jan 2014 10:53:25 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru
    In-Reply-To: <52e8aa06$0$2139$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401291036460.2684@quad>
    References: <52e8aa06$0$2139$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1390989208 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2224 83.15.167.123:61937
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 1131517612
    X-Received-Bytes: 2992
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:734707
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 29 Jan 2014, mz wrote:

    > Witam
    > Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności
    > towaru z umową ?

    Nic AFAIK się nie zmieniło.

    > Zakupiłem towar przez Allegro od firmy i towar okazał się od samego początku
    > niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim wypadku
    > opłaca koszty przesyłki ?
    > 1 Ja w obie strony ?
    > 2. Sprzedawca w obie strony ?

    "2. Nieodpłatnoœć naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza,
    że sprzedawca ma również obowišzek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupujšcego, w szczególnoœci kosztów demontażu, dostarczenia[...]"

    > 3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ?

    Primo, sam fakt złożenia reklamacji nie dowodzi, że sprzedawca reklamację
    uzna. Twoje przekonanie o "niesprawności" może i jest dla Ciebie uzasadnione,
    ale zważ, że obiektywnie rzecz biorąc, może być tak, że np. przeoczyłeś
    jakąś czynność z instrukcji obsługi (dajmy na to, wymontowanie mechanicznej
    blokady bębna z pralki).
    Secundo, natychmiast pojawi się sprawa sporna, jak poślesz np. kartę SD
    kurierem, a sprzedawca na to, że spokojnie wystarczyła polecona pocztą
    i więcej nie zapłaci. Skądinąd słusznie.
    Nadto, sekwencją "chcę wysłać [...] płaci sprzedawca" może sugerować
    zamiar wysyłki za pobraniem, a to ma spore szanse skończyć się odesłaniem
    (przez sprzedawcę) na drzewo. Co bardziej doświadczeni sprzedawcy na
    allegro to wyraźnie zastrzegają, ale tak to wygląda i bez zastrzeżenia:
    wg przepisu sprzedawa "ma obowiązek zwrotu".

    Sprzedawca, *po uznaniu reklamacji*, ma obowiązek zwrócić koszt wysyłki
    i potem odesłać na własny koszt. Ale IMO nie ma podstaw aby nadinter-
    pretować jego obowiązki :)

    > Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ?

    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/160753-ustaw
    a-o-szczegolnych-warunkach-sprzedazy-konsumenckiej-o
    raz-o-zmianie-kodeks-cywilny.html

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1