  • Data: 2007-07-27 05:56:10
    Temat: Re: Reklamacja a ochrona danych osobowych
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Gwarancja jest jak najbardziej uregulowana ustawowo - zdefiniowana
    > w ustawie itp.
    > A to że ustawa daje SWOBODĘ ustalenia warunków gwarancji (od jej
    > nieustalenia w ogóle zaczynając) to inna sprawa :)

    Cholera, zapomnialem ;-) Ale jednak dalej nie nie widze podstawy prawnej.
    Dane osobowe podlegają szczególnej ochronie prawnej - w przypadku innych
    ustaw określony jest dokładnie zakres danych podlegających
    przetwarzaniu, podmioty upoważnione do przetwarzania itp.
    W przypadku ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    obowiązkowo masz... podać dane gwaranta. Nie ma nic na temat, że
    przetwarzanie danych kupujacego jest dozwolone.

    > Popatrz na to tak: faktury dla osoby nie prowadzącej DG też nie musisz
    > wystawiać - *chyba*, że owa osoba chce.
    > Jak chce, to jej dane są "w bazie" (u sprzedawcy) z mocy ustawy
    > (o VAT - bo trzeba i kopię f-ry i wpis o niej do ewidencji ująć)
    > i już.

    ALe ustawa, a później rozporządzenie określa chociażby zakres danych.
    Nie możesz podczas wystawiania faktury np. skopiować DO starego typu ze
    stronami zawierającymi dane o dzieciach, w takich sprawie były już
    decyzje GIODO potwierdzone przez sąd.

    > Z gwarancją jest podobnie: jak sprzedawca/producent/... CHCE
    > gwarancji udzielić a kupujący CHCE z niej skorzystać, no to
    > proszę, wpisujemy... :)

    Ja bym tam formułkę dopisał :) I tak - zgodnie z inną opinią - nikt tego
    nie czyta.

    M.