  • Data: 2005-01-12 18:13:22
    Temat: Re: Reader's digest
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan wrote:
    > A czy to nie jest przypadkiem tak, że uzyskanie danych z wydziału geodezji
    > to jedno, a ich wykorzystanie do celów marketingowych już wymaga zgody
    > osoby której dane dotyczą?

    Niestety nie zawsze. Ustawa o ODO zezwala na wykorzystywanie danych
    m.in. w usprawiedliwionych celach administratora danych. Takim celem dla
    firmy marketingowej jest wysyłka materiałów reklamowych. Tak więc zgody
    mieć nie muszą. Oczywiście można złożyć sprzeciw na wykorzystywanie
    swoich danych w celach marketingowych. I _powinni_ go uwzględnić.
    JAk jest w rzeczywistości większość z nas wie.

    W opisanym przypadku ja bym spróbował nieco inaczej - wystąpiłbym z
    żądaniem udzielenia informacji skąd mają dane. Na pewno jako źródło
    podadzą firmę OTTO, lub jakąś spółkę w RPA lub na Sri Lance...

    I generalnie wtedy można napisać skargę do GIODO - bo mamy _dowód_, że
    kłamią jak z nut. Może tym razem Dep. Skarg w GIODO się ruszy. Może...

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji