  • Data: 2008-05-12 21:42:01
    Temat: Re: Re: Z RODZINĄ TYLKO NA ZDJĘCIU... CZYLI NIE UFAJ NIKOMU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 May 2008, magdaityle wrote:

    > Wszystko było podpisywane przez właściciela - matka jeźedziła do
    > księgowych, pieniądze przekazywane były przez właściciela, ale
    > zawożone do księgowych przez matkę i brata - ale tego nie zawozili.
    > Rola brata to było robienie zakupów, rola matki - doglądanie czy
    > wszystko ok i zbieranie pieniędzy z zysków - nie było potrzeby ich
    > zatrudniać.

    Spróbuj formalnie określić ich rolę.
    Firma się "nie prowadziła sama" - robili *to samo co właściciel*,
    *zamiast niego*. Tak?
    Jak na mój gust - zlecenie. Za ktore brali wynagrodzenie (jak mniemam,
    na szczęście w cenie rynkowej :>, czyli tyle ile brał za to samo
    właściciel :)).
    Czyli ZUS i podatki od *ich* wynagrodzenia gdzieś wcięło...
    Z p widzenia US: różnica niewielka (o mniej więcej tyle samo spadłyby
    podatki właściciela). Ale powód do przywalenia mandatem za ukrywanie
    przychodow jest.
    Z p. widzenia ZUS różnica drastyczna: wcięło całą składkę od kwoty
    dochodu! (właściciel płaci ZUS swoją drogą, robić nic nie musi,
    przecież od tego jest właścicielem żeby nic nie robił, nie? ;))
    A przynajmniej dla ZUS tak to IMO wygląda.

    pzdr, Gotfryd