  • Data: 2003-02-28 23:24:58
    Temat: Re: Ratowanie komisariatu (OT)
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pisałeś o stowarzyszeniu zwyczajnym - wydaje mi się że takie
    stowarzyszenie
    > nie może zbierać funduszy (popraw mnie jeśli się mylę :-) )

    Wg. mnie nie ma tu ograniczenia gdyż ustawa o stowarzyszeniach tego nie
    zabrania a wręcz przeciwnie ujmuje to jako normalny zakres prowadzonej
    działalności

    USTAWA

    z dnia 7 kwietnia 1989 r.

    Prawo o stowarzyszeniach.

    Art. 33. 1. Majątek stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich,
    darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z
    majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej.

    2. Stowarzyszenie, z zachowaniem obowiązujących przepisów, może przyjmować
    darowizny, spadki i zapisy oraz korzystać z ofiarności publicznej.

    Art. 34. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według
    ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności
    gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może
    być przeznaczony do podziału między jego członków.

    Art. 35. Stowarzyszenie może otrzymywać dotację według zasad określonych w
    odrębnych przepisach.

    Jedyny wyjątek jeśli dobrze pamiętam stanowi zbiórka publiczna która jako
    taka musi posiadać zgodę organu na terenie którego będzie się odbywać
    (Ustawa z dnia 15 marca 1933 r. Dz. U. z dnia 31 marca 1933 r. z
    późniejszymi zmianami)

    Stan_Z