eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRapidShare.com i jego legalność a "domorosłe" wyszukiwarki Rapidshare › Re: RapidShare.com i jego legalność a "domorosłe" wyszukiwarki Rapidshare
    From: Pawel Lenart <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RapidShare.com i jego legalność a "domorosłe" wyszukiwarki Rapidshare
    Date: Tue, 30 Oct 2007 14:51:41 -0700

    > http://prawo.vagla.pl/node/7485
    > Może to Ci będzie pomocne?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Kubiak
    > (jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres
    > z nagłówka)

    Doskonały artykuł! W pełni rozwiał wszystkie moje wątpliwości i
    niejasności. Bardzo dziękuję za to - czegoś takiego potrzebowałem.
    Jeszcze pozwolę sobie zacytować konkretny ustęp:

    2.1.4. Narzędzia służące do lokalizacji informacji - art. 512(d) DMCA

    Inna sytuacja, w której service providerzy mogą zwolnić się od
    odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich związane ze
    świadczonymi przez nich usługami dotyczy narzędzi służących do
    lokalizacji informacji (tzw. information location tools) i ma miejsce
    wtedy, gdy odsyłają one przy użyciu linków9 do miejsc w sieci
    zawierających materiały lub aktywność naruszające prawa autorskie.
    Typowym przykładem takich narzędzi są tzw. ,,wyszukiwarki"10.
    Zwolnienie od odpowiedzialności następuje w przypadku spełnienia przez
    service providera szeregu przesłanek:
    - nie może on posiadać wiedzy, iż dany materiał lub działanie narusza
    prawo autorskie,
    - jeśli ma prawo i możliwość sprawowania kontroli nad działaniem
    naruszającym prawo, to nie może otrzymywać bezpośrednio związanych z
    tym działaniem korzyści finansowych, oraz
    - po otrzymaniu odpowiedniego powiadomienia niezwłocznie usunął on lub
    zablokował dostęp do materiału.

    pozdrawiam
    PL