    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f734e37$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f7435be$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f745b1a$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f85ec09$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f86d365$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f871a34$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f875607$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f875e7a$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f87620f$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f87cfcb$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f88114f$0$26989$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f883524$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f884890$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Thu, 15 Oct 2020 15:58:40 +0200

    W dniu 15.10.2020 o 15:03, Liwiusz pisze:

    > I takich to mamy w większości ateistów, którzy niby w Boga nie wierzą,
    > ale na słowo chrzest srają w majty.

    Bo nie rozumiesz, że jak kogoś bez jego zgody zapisują do jakiejś sekty,
    i ta sekta by się chwaliła, że ten ktoś jest jej członkiem i dodatkowo
    tego kogoś okrada z racji tego, że jest ich członkiem (np. z płaconych
    podatków) na utrzymanie swoich funkcjonariuszy, a ten ktoś nie ma
    możliwości się z tej sekty wypisać (co jest absurdem, bo przecież
    nigdzie się nie zapisywał), to ten ktoś ma prawo się trochę wkurwić.
    To właśnie kryje się pod słowem chrzest.

    Twierdzenie, że ktoś sra w majty na słowo chrzest, jest objawem
    wyjątkowo prostackiego myślenia, kompletnie nieogarniającego kontekstu.

    > Też jestem ateistą i mi wisi i
    > powiewa, czy jestem ochrzczony, czy nie, a swoją przygodę z kościołem
    > skończyłem na komunii - i nie robię mu z tego powodu żadnych wyrzutów.

    Tobie wisi i powiewa, ale sekcie już nie, bo to nie jest prawda, że
    swoją przygodę z kościołem skończyłeś.
    No chyba, że nie płacisz podatków. A nawet jeżeli ich nie płacisz, to
    dzięki temu, że widniejesz w sekciarskich ewidencjach, ktoś inny musi
    płacić. Dodatkowo sekta może swoje czyny usprawiedliwiać często używanym
    argumentem "a bo mu mamy tak dużo członków, więc to my mamy rację i
    prawo robić co chcemy"

    Tak więc z sektą jesteś związany, czy tego chcesz, czy nie, bo nie masz
    wyboru. Jesteś używany jako narzędzie. Im to zwisa i powiewa, czy jesteś
    ateistą, czy nie.
    Normalni ludzie nie srają w majty na słowo chrzest, ale właśnie ze
    względu ten przymus z którym nic nie mogą zrobić, bo nie każdemu wisi i
    powiewa, że jest okradany i traktowany jak rzecz.

    Pozdrawiam
    Piotr