  • Data: 2004-03-13 10:16:08
    Temat: Re: Pytanie z przepisów ruchu drogowego
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    news:c2svrc$t2k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No to się róznimy :-)
    > jadac prosto 4->1 nie migam, jadac 4->3 migam w prawo, jak na innych
    > skrzyzowaniach (uwazam za sprawa pierszenstwa nie ma tu nic do
    rzeczy)
    > miganie w lewo moze zmylic przechodzacych przez "1"
    A tak to grozi Ci, że ktoś jadący za Tobą wjedzie Ci w tyłek... (w
    momencie, gdy nie sygnalizując nic zatrzymasz się (w celu ustąpienia
    pierwszeństwa jadącemu 3->4))

    > Tylko ja dalej nie wiem jak powinno byc

    Ja też nie. Wszystko zależy od interpretacji co to jest kierunek.
    Ja interpretuję kierunek, jako "idący za drogą". (droga to ta z
    pierwszeństwem, to że akurat na łuku tej drogi zdażyło się
    skrzyżowanie to nasz pech ;))

    Artur interpretuje to odmiennie. Podobnie do Ciebie. Czyli kierunek,
    to prosta.
    Taka interpretacja prowadzi jednak do tego, iż wtedy zgodnie z Art. 22
    pkt. 5 powinnieneś migać na łuku drogi (zwykły zakręt), co jest moim
    zdaniem zupełnie bez sensu.

    pozdrawiam
    Alek