    From: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o wspólnote małżeńską
    Date: Sun, 01 Sep 2002 21:30:55 +0200

    Użytkownik kiel44 napisał:
    > Hej.
    > Mam pytanie.
    > Jak to jest z tą wspólnotą majątkową małżonków?

    Normalnie :) Wszystko, co zakupisz w trakcie trwania małżeństwa, w
    ktorym nie zniesiono wspolnoty majatkowej, jest po polowie wlasnoscia
    wspolna małżonków, chyba, ze przy zakupie rzeczy wyraźnie zaznaczysz, ze
    nabywasz daną rzecz do swojego majatku odrebnego ze swoich srodków
    odrebnych (np. oszczednosci zdgromadzone na *twoim* koncie przez
    zawarciem malzenstwa są twoim majatkiem odrebnym)

    > Czy np. jeżeli samochód zarejestrowany jest na męża to czy żona jest jego
    > współwłaścicielem w majestacie prawa?

    Tak, jesli został zakupiony ze wspolnych środków malżonków podczas
    trwania wspolnoty majątkowej i nie zostalo zaznaczone, ze stanowi
    majatek odrębny męża.

    > Podobne pytanie o własność mieszkania?

    Dokladnie tak samo.

    > I jeszcze jedno np. żona zabiera mężowi dowód rejestracyjny czy mąż może
    > zgłosić kradzież takiego dowodu i czy nie popełnia przez to przestępstwa
    > :-)?

    Tu mam watpliwości :-) Ale zdaje się, ze podpadaloby to pod zabor i
    uniemożliwienie rozporzadzania rzeczą wspolną.
    Pewnie Sandra - specjalistka od spraw "małżeńskich" Ci to bliżej wyjaśni
    :-)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE