  • Data: 2005-08-31 17:02:22
    Temat: Re: Pytanie o rząd polski
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Daroot wyskrobał(a):
    > Witam serdecznie.
    > Nie wiem kogo mam sie spytac, dlatego pytam na ta grupe..
    > Interesuje mnie kto decyduje o tym ile jest poslow w sejmie i senacie,
    > kto ustanawia ich wyplaty i jak to mozna wszystko zmienic?

    Konstytucja RP. Zmienić jest ją BARDZO trudno. O trybie zmiany Konstytucji
    mówi ostatni jej rozdział.

    > Czy jest jakis realny sposob by to wszystko zmienic?

    A co to jest "wszystko"? Zmianę liczby posłów i likwidację Senatu postuluje
    Platforma Obywatelska. Jednak, jak wyżej wspomniałem, musi nastąpić zmiana
    Konstytucji, a to trudne.

    > Dlaczego ludzie (czytaj kraj) nie decyduje co jest dobre, a co zle,
    > dlaczego to My, ludzie nie mamy wplywu na to kto i jak rzadzi???

    Decydujemy. Każdy może, najbliższa okazja we wrześniu, a potem w
    październiku. Niestety czasy, kiedy każdy decydował bezpośrednio o losach
    państwa bezpowrotnie minęły. Praktykowane to było w starożytnej Grecji,
    kiedy państwo miało wielkość dzisiejszej wsi.

    > Dlaczego nie mozna powiedziec poslom: bedziecie zarabiac 1 tysl zl netto,
    > jak sie nie podoba to do widzenia. Na wasze miejsce jest 100 innych osob.

    Bo bycie posłem powinno być stosunkowo prestiżowym i zaszczytnym zajęciem.
    Drzewiej tak bezsprzecznie bywało. Za 1000 zł posłowie byliby żebrakami.

    --
    Bartek Gliniecki