  • Data: 2008-01-31 00:23:13
    Temat: Re: Pytanie dotyczące komornika...
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fnqp06$7th$1@inews.gazeta.pl...
    > Jakie ograbienie? Czy ktos poreczycielowi przykladal pistolet do skroni,
    > aby poreczyl? A moze nie potrafil czytac i nie wiedzila co podpisuje? Łapy
    > opadają. Poczytaj sobie o dluznikach solidarnych i prawie regresu.

    Wiem - żyrant wiedział w co się ładuje. Jednak nikt nie zostaje żyrantem
    biorąc pod uwagę realną możliwość konieczności spłaty długu z własnej
    kieszeni.
    Widocznie przy podpisywaniu zdrowy rozsądek i ostrożność przegrały z innymi
    wartościami - chęcią pomocy, miłością, przyjaźnią, Bóg wie czym.
    Przecież poręczyciel materialnie nic nie zyskuje na tej operacji.
    I dlatego właśnie ustalenie dlużnika z wierzycielem, że najlepiej pobierać
    kasę od żyranta - to już czystej wody kurestwo.

    Piotrek