eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce kapitalowej - prosze o pomoc. › Re: Pytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce kapitalowej - prosze o pomoc.
    From: "_Marcin_" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce
    kapitalowej - prosze o pomoc.
    Date: Wed, 12 Sep 2007 10:40:52 +0200

    Musze to przemslec. Dzieki za wskazówki.
    Mam jeszcze jedno pytanie które sprawia mi problem.

    Strony umowy pożyczki 10 000 zł. zastrzegły karę umowną na wypadek jej
    niewykonania:

    a) kara umowna może stanowić zabezpieczenie jedynie zobowiązania
    pieniężnego,

    b) kara umowna nigdy nie może stanowić zabezpieczenia zobowiązania
    pieniężnego,

    c) kara umowna może stanowić zabezpieczenie zobowiązania pod warunkiem
    złożenia na zabezpieczenie weksla niezupełnego (tzw. in blanco),

    d) kara umowna zastrzeżona na wypadek niewykonania zobowiązania pieniężnego
    jest nieważna.

    Czy dobrze mysle ze B D ?

    pozdrawiam
    Marcin