  • Data: 2006-03-04 15:00:39
    Temat: Re: Pytania na biegłego rewidenta - Prawo
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    arkady napisał(a):

    > 1. W jakiej ustawie mogę znaleźć przepsiy dotyczące "powninowactwa"

    Kodeks rodzino-opiekuńczy.

    > 2. Czy spółdzielna może się połączyć ze spółką kapitałową?

    Prawo spółdzielcze.

    > 3. Czy fundacja może utworzyć spółkę zoo?

    Ustawa o fundacjach.

    > 4. Czy istnieje możliwość udzielenia nagany prezesowi Zarządu spółki
    > akcyjnej (jeśli tak to przez kogo? Rada Nadzorcza? przewodniczacy Rady?)

    Kodeks spółek handlowych.

    > 5. Spółka europejska to spółka zoo czy akcyjna)

    Poddaje sie ;)

    > 6. Czy wystąpienie wspólnika ze spółki cywilnej to koniec funkcjonowania
    > takiej spółki?

    Kodeks cywilny.

    > 7. Wpis do KR ma charakter deklaratywny czy konstytutywny

    Ustawa o KRS

    > 8. Jakie są możliwości dochodzenia roszczeń od spółki jawnej, gy uległa
    > przekształceniu?

    Kodeks cywilny + Kodeks spółek handlowych.

    > 9. Czy istnieje możliwość dzierżawy przedsiębiorstwa?

    Kodeks cywilny.

    > 10. Czym skutkuje połączenie dwóch zależnych sp. zoo?

    Kodeks spółek handlowych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"