  • Data: 2008-05-18 09:27:41
    Temat: Re: Przypadkowe przekroczenie granicy RP w polu
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > przekraczanie granic państw wchodzących do Schengen w dowolnym miejscu nie
    > jest wbrew przepisom.
    > Teraz lepiej?

    Wcale nie lepiej. Facet Ci napisal, ze nie karane jest przekraczanie granicy
    Schengen, ale przekracanie jej wbrew przepisom.
    Owszem mozesz to zrobic w dowolnym miejscu, ale musisz zabrac ze soba dowod
    tozsamosci - jesli nie to wykroczenie, bo przekroczyles ja wbrew przepisom,
    ktore tego wymagaja.
    Jesli np dzialanie ukladu Schengen zostanie zawieszone i wprowadzona
    zostanie czasowa kontrola na granicy to tez mozesz podpasc pod wykoczenie.
    Byc moze (choc nie wiem) np przekraczanie prywatnym samolotem wyamaga
    jakiegos tam zgloszenia, a bez niego to znowu robi sie wykroczenie.
    Byc moze jesli obcokrajowiec ma wize "tylko na Polske", a nie "wize
    Schengen" to tez podpada pod ten przepis (art 49a kw).
    Jak widac sprawa nie jest tak prosta.

    Cezar