  • Data: 2011-07-20 11:01:00
    Temat: Re: Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j05114$ot6$1@inews.gazeta.pl...

    > Całą rzecz w tym, że system jest chory. Ludzie obchodzą przepisy nie
    > dlatego, że chcą kombinować, tylko z tego powodu, że normalnie to leczyć
    > się u nas chyba nie da.

    Dokładnie. Przykład z dzisiejszego dnia, koleżankę z pracy rozbolało ucho.
    Tak więc poszła do lekarza rodzinnego (bo przecież dla oczywistego faktu, że
    gdy kogoś boli ucho to idzie do laryngologa, niezbędne jest pośrednictwo
    lekarza rodzinnego i wzięcie skierowania). Co najlepsze lekarz rodzinny
    pomachał głową, wypisał skierowanie i nie zaaplikował żadnego doraźnego
    leczenia. Koleżanka dzwoniła do kilkunastu laryngologów w mieście i
    najwcześniejszy termin na skierowanie z NFZ to 1 sierpnia, czyli za 11 dni.

    No więc w te 11 dni to albo ją te ucho przestanie boleć i NFZ faktycznie
    zaoszczędzi, albo po 11 dniach będzie to już zapalenie ucha z powikłaniami i
    NFZ zamiast zapłacić za leczenie np. 100 zł, to zapłaci kilka tysięcy
    złotych. I tak wygląda u nas leczenie, najpierw płacz, że ludzie trafiają do
    lekarzy dopiero w ciężkich przypadkach i z powikłaniami (które są drogie w
    leczeniu), a dostać się do specjalisty w rozsądnym terminie nie ma szans.
    Przecież to farsa - jak mam np. zapalenie spojówek to pownienem mieć
    leczenie od danego dnia, a nie za miesiąc, bo akurat okulista ma taki
    termin wolny.