  • Data: 2013-06-18 20:45:59
    Temat: Re: Przeszukanie domu i komputerów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:kpnf0h$dmk$1@node1.news.atman.pl...
    > Nie. Tak nie powinno być. Umawianie się na przeprowadzenie "kontroli" to
    > jakaś paranoja. Nie mówię o wpadaniu bladym świtem, ale kontrola powinna
    > być niezapowiedziana. Ewentualne blokady sprzętu tylko w przypadku
    > wykrycia podejrzanych rzeczy. Zresztą większość rzeczy da się załatwić
    > w/w notatką, którą przecież podpisać muszą obie strony.

    Ja podejrzewam, że policjanci po prostu podeszli do sparwy
    zdroworozsądkowo. Postanowienie pokuratora wykonać trzeba, a z drugiej
    strony jest bezsensowne. Jesli już ktoś chciał traktować naszego pytającego
    jak złodzieja -bo załóżmy miał podstawy kutemu - to było wydać
    postanowienie wobec operatora serwera (z tego co słyszałem w Niemczech).
    Natomiast w odniesieniu do naszegopytajacego postanowienie powinno dotyczyć
    danych i tych się żąda, a nie przeprowadza kontrole czy przeszukanie. Jeśli
    facet odmawia - moje załóżenie - to istnieją środki przymuszenia go do
    wykonania jego obowiązków jako podmiotu świadczącego usługi drogą
    elektroniczną. Natomiast, jeśli organ miał wątpliwość, że pytający rzeczone
    buty ma, aich mieć ne powinien, no to bez zapowiedzi należało dokonać
    przeszukania.