    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przepis dotyczacy wyprowadzania psa na osiedlu
    Date: Tue, 4 May 2004 11:16:57 +0200

    On Tue, 4 May 2004, Andrzej_K. wrote:

    >+ User "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał(a)
    [...]
    >+ No to dopóki *osoba* pytająca

    Niepotrzebnie akcentujesz. Byłem przekonany (błędnie) że
    w pytaniu dało się wyczytać płeć pytające(j/go).
    "pytająca" a nie "pytaący" odnosiło się do tego faktu.

    >+ pyta o przepisy to podałem
    >+ przykład przepisów obowiązujących w Białymstoku. Nie
    >+ trzeba posiadać zbyt wielkiej inteligencji

    Owszem. Nie trzeba. Takoż aby wpaść na to że trzeba
    "rozważyć znaczenie słowa czopek" [(c) Maddy] dla
    wartości tych przypisów jeśli nie powiedziano o jakim
    terytorium (gminie/mieście) mowa w pytaniu.

    >+ > Nie ma obowiązujących cały kraj przepisów i tyle...
    >+
    >+ I co to zmienia?

    A to, że równie dobrze można łazić z psem bez smyczy.
    Trzeba sobie tylko dobrze gminę wybrać :>

    [...]
    >+ >> + 1. posiadaniu przez psa założonego kagańca,
    >+ > OT:
    >+ > Dobrzy ci wasi radni.
    >+ > Znaczy pies może kaganiec wziąć i zastawić czy wynająć, tak ??
    >+
    >+ Tobie się chyba coś popier...? Nie rozumiesz tego co czytasz?

    Jestem niemal pewien że nie rozumiesz co radni napisali. Oni stanowią
    PRAWO. Albo ty nie rozumiesz określeń w prawie używanych.
    Słowo "posiadacz" ma dość dobrze określone (w PRAWIE) znaczenie.
    Zajrzyj do K.C., regulacja w art. 336 nie obejmuje całokształtu (trzeba
    prawie cały K.C. przeczytać, bo tyle odwołań) ale daje pojęcie "na
    początek" co to słowo znaczy.

    >+ a ta grupa to nie *polszczyzna.

    Oczywiście. Szkoda że tego nie zauważyłeś :]
    Bo krytykowałem PRAWNE a nie literackie :> użycie znaczenia
    słowa "posiadacz".

    pozdrowienia, Gotfryd