eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejście umowy OC po poprzednim właścicielu - problem z PZU › Re: Przejście umowy OC po poprzednim właścicielu - problem z PZU
  • Data: 2007-01-09 07:03:17
    Temat: Re: Przejście umowy OC po poprzednim właścicielu - problem z PZU
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mati wrote:

    > Kupiłem używany samochód i chciałem przepisać na siebie umowę OC
    > poprzedniego właściciela. Niestety nie wyrobiłem się w terminie 30 dni -

    W terminie 30 dni to trzeba się wyrabiać z wypowiedzeniem jeśli nie
    chce się umowy OC poprzedniego właściela.

    > termin mijał w sobotę ja poszedłem do PZU w poniedziałek. Szedłem w celu
    > przepisania umowy w związku z czym nie przejmowałem się terminem. Na miejscu
    > jednak okazało się, że muszę sporo dopłacić do tego interesu więc zapytałem

    I po to jest m.in. te 30 dni by się zapoznać ze stawkami i podjąć
    decyzję czy kontynuowanie ubezpieczenia jest opłacalne czy lepiej
    wybrac innegoubezpieczyciela

    > się Pani z PZU czy mogę wypowiedzieć tę umowę. Pani po chwili zastanowienia
    > powiedziała, że jest minimalnie po terminie ale spokojnie mogę wypowiedzieć
    > umowę. Przyjęła moje wypowiedzenie i nieświadomy zagrożenia poszedłem
    > podpisać umowę z innym ubezpieczycielem. Po 2 miesiącach przychodzi do mnie
    > pismo z PZU, że wypowiedzenie nie jest ważne gdyż zostało złożone po
    > teminie. Czy mam w tej sytuacje jakieś pole manewru? Chodzi mi o to, że PZU
    > przyjęło to wypowiedzenie i wprowadziło mnie w błąd twierdząc, że wciąż jest

    W błąd to wprowadziła Cię niekompetentna pani, czego zapewne nie
    udowodnisz. Wypowiedzenie powinno spełniać wymogi formalne zgodne z
    zapisami umowy ubezpieczenia. Np zachować termin wypowiedzenia.
    Zgodnie z tym co napisałem wcześniej w przypadku braku wypowiedzenia
    umowa została automatycznie przeniesiona na Ciebie i należy uregulować
    należną składkę. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby po
    uregulowaniu składki złożyć wypowiedzenie i zażądać zwrotu
    proporcjonalnej części wpłaconej składki.

    --
    Pozdrawiam AdamS