  • Data: 2004-06-24 07:13:14
    Temat: Re: Przedwojenne obligacje skarbowe
    Od: Milamber <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niby jest, ale jako że PRL nie uznawał ciągłości z II Rzeczpospolitą, tego
    > okresu nie należałoby wliczać.
    > Taką mam nadzieję...
    >
    > MN

    Formalnie rzecz biorąc termin przedawnienia powinnien zacząc bieg od
    uchwalenia konstytucji. Znajomy miał szafę obligacji i listów zastawnych
    (lekko licząc jakieś 600.000zł) i hipotecznych. Napisałem mu wezwanie do
    MF. Dwa departamenty się sprawą zajęły. jeden od obligacji a drugi od
    listów zastawnych. Ich konkluzja ich była taka: "Zniszczenia wojenne
    uniemozliły międzypokoleniowy tranfer pieniędzy, blee,blee,blee,
    przedawnienie, realizowanie przez PRL na początku lat 50 w związku z
    likwidacją tych banków co je wydawały". Aha powołali się jeszcze na zasady
    współżycia społecznego:)))))

    Konkluzja moja jest taka, że jeśli masz więcej niż jedną obligację i dużo
    czasu to możesz zawalczyć. Polecam art. w Rzepie z zeszłego roku.