  • Data: 2006-10-10 22:11:46
    Temat: Re: Protal a prawo prasowe
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-10-2006 o 21:23:08 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Warto dodać, że orzecznictwo raczej idzie w kierunku odmowy uznania
    > portalu za prasę w rozumieniu prawa prasowego, zarówno jeśli chodzi o
    > obowiązek rejestracji jak i praw dziennikarzy piszących do internetu.
    > Były natomiast wyroki mówiące o odpowiedzialności za tekst w
    > internecie jak za materiał w gazecie.

    No właśnie poczytałem sporo i teoria jest (nie)jasna, jak to w Polsce.

    "
    Art. 7.
    1. Ustawa reguluje prasowa działalnosc wydawnicza i dziennikarska.
    2. W rozumieniu ustawy:
    1) prasa oznacza publikacje periodyczne, które nie tworza zamknietej,
    jednorodnej całosci,
    ukazujace sie nie rzadziej ni- raz w roku, opatrzone stałym tytułem albo
    nazwa, numerem
    bie-acym i data a w szczególnosci: dzienniki i czasopisma, serwisy
    agencyjne, stałe
    przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki
    filmowe; prasa
    sa tak-e wszelkie istniejace i powstajace w wyniku postepu technicznego
    srodki
    masowego przekazywania, w tym tak-e rozgłosnie tele- i radiowezły zakładowe
    upowszechniajace publikacje periodyczne za pomoca druku, wizji, fonii lub
    innej techniki
    rozpowszechniania; prasa obejmuje równie- zespoły ludzi i poszczególne
    osoby
    zajmujace sie działalnoscia dziennikarska,
    "

    Co kilka dni lub tygodni dodaję nowego posta albo dwa, portal ma nazwę,
    artykuły mają datę
    ale nie ma numerów. Czyli jest to upośledzone dziennikoczasopismo :)
    Musze poszukać więc tego orzecznictwa - ma ktoś jakies namiary ?

    pozdrawiam