    From: "Marcin" <b...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosze o porade, mam problem z ZUS-em...
    Date: Fri, 3 Sep 2004 12:09:45 +0200

    Użytkownik "jupi" <t-net(malpa)go2.pl> napisał w wiadomości

    Gdy zadzownilem do ZUSu
    > to Pani X powiedziala ze to przysluguje tylko w przypadku gdy jestem
    > obloznie chory....

    Pani X moze mowic co chce. Kazdy przypadek jest rozpatrywany jednostkowo.

    > Macie moze z tym jakies doswiadczenia? Jakie zebrac dokumenty... Jakie
    > podanie napisac?

    Napisz wniosek, powolaj sie na przytoczone rozporzadzenie w zwiazku z
    artykulem 28 ust. 3a, 3b, 4, uzasadnij trudna sytuacja (opisz), wyslij
    poleconym albo dostarcz osobiscie (pamietaj o potwierdzeniu przyjecia na
    kopii) i czekaj na doslanie papierow (oswiadczenie o niekorzystaniu w
    ostatnich 3 latach z pomocy publicznej i kwestionariusz z pytaniami o
    majatek, prowadzona dzialalnosc, miejsca pracy, rodzine, osoby na
    utrzymaniu, itd.). Wypelnij je i odeslij. Jezeli nie sprobujesz, bo
    przestraszysz sie Pani X z ZUSu, niczego w tej materii nie osiagniesz.

    --
    Pzdr.
    Marcin