eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProsze o pomoc w sprawie wybrniecia z chorej sytuacji malzenskiejRe: Prosze o pomoc w sprawie wybrniecia z chorej sytuacji malzenskiej
  • Date: Wed, 03 Jan 2007 15:17:31 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosze o pomoc w sprawie wybrniecia z chorej sytuacji malzenskiej

    Anastazy wrote:
    > Otoz mam mieszkanie nabyte w trakcie trwania malzenstwa mieszkanie jest
    > zapisane na mnie

    Zapisuje to się majątek w testamencie.

    Co to za mieszkanie? Kto i jaki tytuł prawny do tego lokalu posiada? Kto
    i w jakim stopniu ponosił koszta jego nabycia?

    > ale maz tez jest zameldowany rozumiem ze przez

    [głębokie, zrezygnowane westchnięcie]

    Po raz n-ty: meldunek to tylko ewidencja ludności... Praw żadnych nie daje.

    > wspolnote malzenska ma rowniez prawo do tego mieszkania i nie moge go
    > po prostu wyrzucic. Teraz sytuacja wyglada nastepujaca ja juz nie

    Nawet bez wspólnoty majątkowej nie możesz nikogo wyrzucić z zajmowanego
    przez tę osobę lokalu. Do tego potrzebna jest dobra wola "wypraszanej"
    osoby lub komornik z prawomocnym wyrokiem eksmisji.

    > mieszkam w tym mieszkaniu a caly czas maz mieszka i zaczyna sie
    > panoszyc ze mnie juz wiecej nie wposci ze pozmienia zamki etc. dodam ze
    > odkad sie wyprowadzilam maz nie placi czynszu uwaza ze skoro mieszkanie

    Mieszkaniem włada lokator/lokatorzy... Skoro się wyprowadziłaś, to
    faktycznie może decydować o tym, kogo wpuści, a kogo nie. A jak ktoś
    będzie próbował się na siłę wepchnąć - może wezwać policję lub
    zastosować obronę konieczną.

    Ty możesz go tylko wezwać do opuszczenia lokalu. A potem sąd, wyrok i
    komornik (jak dobrze pójdzie).

    > jest na mnie to mnie beda ciagac do odpowiedzialnosc. Mam teraz pytanie

    Fajna gramatyka ;->

    > jak sie pozbyc tego pieprzonego pasozyta, jak zrobic zeby sie wniusl z

    Ortografia też śliczna...

    > mieszkania bo ja dochodzi do tego ze boje sie nawet pojechac i cos
    > zabrac z tego mieszkania bo maz jest nieobliczalny w moim mniemaniu,

    "Coś" zabrać? A co konkretnie?

    > jak wyglada kwestia rozwodu i podzialu majatku czy wowczas jest

    Składa się pozew o rozwód do sądu i przechodzi się przez całą procedurę.
    Długotrwałą. Bardzo długotrwałą, jeśli nie ma zgody co do rozwodu ijego
    szczegółów.

    > potrzeba jego zgoda jego podpisy

    Zgoda i podpisy w jakiej sprawie?

    > czy moge jakies pismo spisac u
    > notariusza ze nie mieszkam w owym mieszkaniu zeby owe dlugi byly tylko

    A notariusz jak stwierdzi fakt nie mieszkania w lokalu, hmm? Notariusz
    nigdy nie potwierdzi czegoś, czego sam nie może stwierdzić.

    > jego wlasnoscia czy separacja cos pomoze prosze pomozcie bo nie wiem co
    > mam robic

    Spółdzielni nie interesuje, kto lokal zajmuje. Spółdzielnię interesuje
    kto ma tytuł prawny do lokalu - i tę osobę/osoby ściga.

    W przypadku małżeństwa bez rozdzielności majątkowej zasadniczo ścigane
    będą solidarnie obie strony.

    Oczywiście jeśli tylko jedna strona zamieszkiwała można potem się
    ewentualnie sądzić o zwrot należności.