  • Data: 2008-06-14 21:45:56
    Temat: Re: Proszę o pomoc - lokator nie chce opuścić lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Jun 2008, r...@p...fm wrote:

    > ---------------
    >
    > Cały czas się uczę. Dlaczego mam zapłacić podatek od faktycznego
    > zużycia mediów ??? Płacą za faktyczne zużycie mediów.

    Nienienie.
    ZA TO nie ma podatku!
    Nawet kiedyś odpaliłem na grupie kilka wątpiących komentarzy,
    po interpretacji MF (z której nie wynikało, co jest pierwotną
    przyczyną niezaliczania opłaty za media np. do przychodu na
    ryczałcie, mimo że umowa jest zawarta na niewłaściwą osobę,
    czyli na właściciela). No ale się wyjaśniło: w KC jest jasny
    zapis, że opłaty za media są obowiązkiem *zamieszkujących*
    (a obowiązek z ustawy nie jest już rozdawaniem czegoś za darmo).
    To (że płacili za wodę) się nie liczy - pomijamy.

    > Nie zarabiam na tym ani złotówki.

    I to jest powód, dla którego należy zapłacić podatek "od rynkowej
    wartości czynszu".
    Płaci się dlatego, że dobrowolnie się zrezygnowało z zarobienia
    tego czynszu (dotyczy TYLKO nieruchomości, żeby była jasność,
    przy użyczaniu rzeczy ruchomych TEJ niespodzianki nie ma!).
    O wyjaśnienia trzeba pytać na Wiejskiej w W-wie, a nie mnie,
    ja tylko do ustawy zajrzałem :D

    pzdr, Gotfryd