  • Data: 2003-11-21 18:40:14
    Temat: Re: Proces cywilny czy nie w sprawie przywrocenie do pracy?
    Od: "Robert K" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0300.00000660.3fbe0b84@newsgate.onet.pl...
    > Sad Pracy orzekl przywrocenie do pracy. Pracodawca nie respektuje tego
    wyroku.
    > Wobec tego mam prawo wniesc wniosek o egzekucje wykonania wyroku do Sadu
    > Rejonowego. Pytanie: do jakiego wydzialu, pracy czy cywilnego? Jesli do
    > cywilnego, to bede musial placic? Jesli placic to kiedy, przy wnoszeniu
    wniosku
    > czy na koncu?

    To ci sie moze przydac :)
    Art. 218. § 1. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych,
    złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika wynikające ze stosunku
    pracy lub ubezpieczenia społecznego,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    § 2. Osoba określona w § 1, odmawiająca ponownego przyjęcia do pracy, o
    której przywróceniu orzekł właściwy organ,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Pozdr. R.K.