    From: "raBar-bar" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zaległym OC
    Date: Wed, 20 Jul 2011 19:53:20 +0200

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:eww9sjk1ehjy.ftyhsxcd03hs$.dlg@40tude.net...

    > Nie ma prawa ani podstaw do wypowiedzenia umowy polisy OC po sprzedaży
    > pojazdu. Wraz pojazdem musiał wszak przekazać polisę nabywcy - prawda?
    > Jedyne co mógł zrobić, to li tylko _poinformować_ ubezpieczyciela o zbyciu
    > pojazdu. Absolutnie nie mógł i na pewno by tego nie przyjął do realizacji
    > ubezpieczyciel - wypowiedzieć tej polisy.
    > Jego dowodem jest umowa sprzedaży pojazdu.
    > Natomiast co z polisą otrzymaną wraz z pojazdem zrobił nabywca - to
    > naszego
    > pytającego guzik obchodzi. Nie będzie ponosił z tego tytułu
    > odpowiedzialności materialnej.
> [...]

    Dalszy temat to nie do końca broszka nabywcy - art. 32 ust. 3 Ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych - zbywca z nabywcą ponosi solidarną
    odpowiedzialność za zapłatę składki DO DNIA POWIADOMIENIA o sprzedaży.
    Biorąc pod uwagę, że wszelkie oświadczenia woli związane z ubezpieczeniem
    obowiązkowym powinny być składane za potwierdzeniem odbioru lub przesyłane
    listem poleconym (art. 18 tejże ustawy) to jeśli Mich nie ma kwitka
    potwierdzającego poinformowanie ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu to TU
    może żądać zapłaty składki za ten miniony okres również od niego jako
    zbywcy.

    pozdrawiam
    raB