  • Data: 2012-05-15 10:40:41
    Temat: Re: Prawo własności do programu
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Stara sztuczka firm "kanapowych".
    >
    > Jest sobie przetarg na wykonanie czegoś tam. Zgłasza się 15 firm
    > (starych, działających już długo na rynku), które oferują realne ceny,
    > różniące się o maks 10%.
    > Pojawia się nagle nowa firemka, która oferuje że zrobi za 60% tego co
    > wołają inni.
    > Dwóch kolesi, co to siedli na kanapie i założyli firmę, i ta kanapa
    > jest jej całym majątkiem (skórzana kanapa, za 5k pln).
    >
    > Wygrywają przetarg, zlecają wykonanie którejś z tych 15 firm.
    > Inkasują wynagrodzenie, wytransferowują pieniądze z firmy,
> [...]

    Mimo wszystko to nie taki przypadek. Firma Y funkcjonuje od ponad 15 lat,
    a cały temat mieli wyceniony raczej "tłusto" (co nie znaczy, że "naszych"
    pieniędzy jakoś nie "przejedli")...

    Im dłużej drążę sprawę tym bardziej przeraże mnie lekkomyślność naszej
    firmy. Okazuje się również np, iż mamy zapis, że zapłata 90% kontraktu
    następuje
    po rozpoczęciu przez firmę Z _tymczasowej_ eksploatacji przedmiotu całego
    zlecenia (w tym naszego programu oczywiście), która to eksploatacja
    rozpoczęła
    się... niemal rok temu :brick :brick :brick

    Czyli fakturować trza było 9mscy temu i odmawiać _przekazania_ programu ze
    względu na niewywiązywanie się firmy Y z zapisów umowy...

    pzdr