  • Data: 2006-05-17 13:12:10
    Temat: Re: Prawo własności, budowlane i wywłaszczenie (dość długie)
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <e3ut7q$n3c$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Adam K." <k...@w...ilkus.pl> wrote:

    > Witam,
    > liczę na odrobinę pomocy lub choć wskazanie kierunków, w jakich dążyć by
    > móc bronić swojej własności przed aparatem państwowym. Mam działkę przyd
    > drodze gminnej, gruntowej. Ok. 2 latka temu zmienił się plan
    > zagospodarowania. W nowym ktoś wymyślił, że poszerzy droge z ok. 4m do
    > 8m. Droga w planie zagospodarowania jest oznaczona jako ciąg pieszo
    > jezdny i tak naprawdę, nie ma konieczności, by była szersza niż 5m.
    >
    > Plan zakłada, że całe poszerzenie odbędzie się moim kosztem - druga
    > strona 'ulicy' pozostanie nietknięta.

    2 lata, mówisz? OIDP na wystąpienie o odszkodowanie masz 5. (ustawa o
    planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym do poczytania).

    > Jestem na etapie kończenia budowy domu, chciałem sobie swoją ziemię
    > ogrodzić - niestety pojawia się problem. W związku z planem
    > zagospodarowania musiałem złożyć wniosek do gminy o uzgodnienie linii
    > ogrodzenia.

    A ogrodzenie to nie wystarczy zgłosić? Bo coś takiego mi się majaczy,
    powinno być w ustawie prawo budowlane.

    > W urzędzie poinformowano mnie, że miasto nie może ode mnie odkupić
    > planowanego do zajęcia obszaru, dopóki nie zostanie uruchomiona
    > konkretna inwestycja.

    To też znajdziesz w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu. OIDP tam
    napisali, że masz prawo żądać wykupienia z powodu samych zmian w planie.

    > Wiadomo też, że jeśli do wykupu dojdzie,
    > zaproponowane będą za ten obszar śmieszne pieniądze.

    Ale Ty wcale nie musisz się zgodzić na propozycję. A wywłaszczenie to
    nie taka prosta sprawa (u nas urząd musiał płacić dosyć kosmiczne
    stawki, bo miał świadomego przeciwnika i groziło mu, że straci miliony z
    unijnych funduszy), chociaż w tym przypadku chyba jest możliwe.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.