  • Data: 2002-10-26 14:18:06
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze - problem...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Oct 2002, Kamil Golaszewski wrote:
    [...]
    >+ Jak się upiera to zarząd musi odmówić, od tego przysługuje pewnie jakieś
    >+ odwołanie wewnątrz spółdzielni (wg. statutu), a jak dalej odmawia a
    >+ kandydat na członka spełnia warunki statutu to pozostaje sąd.

    Nie pamiętam jak na dziś jest dokładnie (w prawie spółdzielczym) ale
    trzeba uważać żeby się nie naciąć.

    Pamiętam opis sprawy pt. "wywalenie ze spółdzielni" (w sumie
    bezprawne) oparte na scenariuszu pt. "nienabycie członkowtwa
    przez spadkobiercę" właśnie: na deser okazało się że zarząd
    spadkobiercę na tyle skutecznie otumanił - że ten przegrał
    w sądzie.
    Po prostu sprawa została wystarczająco (ile tam jest, rok ?)
    rozciagnięta w czasie, a *później* okazało się że niedoszły
    "właściciel spółdzielczy" ma pech: otóż on miał się odwołać
    do (AFAIR) walnego zgromadzenia a *tego* nie uczynił (pisał
    tylko do zarządu).
    No i sądowi pozostało stwierdzić, że w sumie to sąd nie
    ma prawa uchylać bezprawnych decyzji zarządu nt. własności,
    bo sąd to jest uprawniony w sprawach własnościowych *tylko*
    do uchylania decyzji najwyższego organu - czyli "walnego..." !
    Mam nadzieję że nie pokręciłem :] i nie pamiętam czy
    ustawa w tym miejscu sie nie zmieniła... ale ostrożność
    polecam !

    Pozdrowienia, Gotfryd