  • Data: 2008-09-29 21:27:08
    Temat: Re: Prawo bankowe
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    petrosm wrote:
    > [...]
    > Tydzien temu moj bank podal na swojej stronie zly (mocno zawyzony)
    > kurs USD. W tym samym czasie (na nieszczescie) dokonywalem wlasnie
    > przewalutowania z USD na PLN dosc sporej kwoty. Oczywiscie
    > systemwylapal nieprawidlowosc w kursie i przeliczyl moje pieniadze nie
    > po
    > tym zawyzonym, tylko po "prawidlowym", ktory okazal sie wyjatkowo
    > niski. Gdybym wiedzial jaki jest faktyczny kurs, nie dokonalbym tego
    > przelewu/przewalutowania!
    > [...]

    Jeśli piszemy o tym samym banku, to na stronie masz informację o tym ,że
    tabele mogą być publikowane z maksymalnie 15 minutowym opóźnieniem w
    stosunku do systemu transakcyjnego i aktualny kurs masz u operatorów *linii.

    Tak więc zgaduję, że przewalutowania dokonałeś już po zmianie kursu w
    systemie transakcyjnym a jeszcze przed zmianą na stronie internetowej.

    Sam system transakcyjny, z tego co wiem, nie ma tej cudownej właściwości
    że "wylapuje nieprawidlowosc w kursie i [...] przelicza po prawidłowym".
    Tego typu dziwne kursy nie zdarzyły im się po raz pierwszy i też kiedyś
    przyjąłem niezwykle korzystną ofertę przewalutowania. Wtedy ani system,
    ani nikt z banku nie próbował tego odkręcać.

    Tak więc jeśli istotnie było tak jak przypuszczam, to szanse w sądzie
    masz raczej nikłe i być może warto przyjąć ofertę banku "odkręcenia"
    operacji.

    P.