  • Data: 2005-10-25 11:49:47
    Temat: Re: Prawo amerykanskie dot. drukarek
    Od: aloha <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > To już wiadomo, jakiej firmy nie kupować.
    >
    > Albo kupować i potem składać reklamacje: "panie, ta gówniana drukarka
    > jakieś kropki mi dodatkowo zawsze drukuje! proszę mi to naprawić!" ;->

    To bylby wadliwy produkt.

    Zalozmy ze te kropki sa uciazliwe. A nie sa, bo oszustwo polega na
    ukryciu kolorem jasno zoltym, w dodatku mikroskopijnym, niewidocznym
    golym okiem. Wiec nawet jezeli te kropki da sie dostrzec pod lupa, to
    brak uciazliwosci dyskwalifikuje roszczenie za wade. Wada taka jest
    nieistotna dla marnowania czasu sadu. Pozew oddalony.

    Natomiast szpiclujace kropki ktore "halasuja" nie sa wbudowane jako blad
    technologiczny. Przeciwnie, sa zamierzone. Wiec sprawa opiera sie o to
    czy wbudowane celowo kropki szpiclujace konsumenta mozna uznac za wade
    produktu?

    Mozna natomiast przyczepic sie do praktyk handlowych. Ukrywanie
    "prezentu" jest jednak oszustwem. Oczywiscie pod wzgledem literackim. Co
    do roszczenia, to potrzeba wiedzec dokladne brzminie przepisow wg prawa
    lokalnego nabywcy.