    From: "Marcin" <jawa_(-at-)_@hm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo a gry komputerowa
    Date: Sun, 5 Oct 2003 13:01:58 +0200

    Użytkownik "GAVOR" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:blk42v$pdt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Na prawie kompletnie się nie znam. Będę zakładał kafejkę internetową.
    > Oczywiście będzie można grać przez sieć. I o to mam pytanie:
    > -czy na każdy komputer muszę kupić oddzielny egzemplarz gry, czy na
    > wszystkich mogę zainstalować z grę z jednej płyty?
    > -a jak jest z Windowsem i innymi programami?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedz.

    Witam,
    Jesli chodzi o gry to jest tutaj tak samo jak przy programach/systemach
    operacyjnych.
    Kazdy produkt ma swoja licencje i jesli jest w nim zawarte ze mozna 1 sztuke
    instalowac na wszystkich stanowiskach to jest to legalne. jesli pisze ze 1
    gra=1 stanowisko to juz wiesz co masz robic :)

    jesli chodzi o produkty microsoftu to tutaj sytuacja jest troche zagmatwana.
    najbardziej zawsze oplaca sie zakupic oprogramowania wraz z komputerem (lub
    podzespolem komputera, ale tu zalezy jakie chcesz oprogramowanie) - sa to
    tzw versje OEM. jednak tutaj nalezy zwrocic na sposob wystawienia faktury -
    nie moze byc na jednej fakturze komputer a na drugiej windows.
    oprocz tego jak nie kupisz od razu bo cos tam, to wtedy trzeba by
    przeanalizowac co sie oplaca bo mozna dopasowac jakas metode licencjonowania
    wymyslona przez M$.

    Z tego co wiem to jest promocja na mks_vira (jesli juz jestemsy przy
    oprogramowaniu) i mozna kupic go za ok 40 zl wraz z plyta glowna lub
    obudowa. warto to przemyslec.

    Polecam od razu zaczac od bycia legalnym w 100%, zwlaszcza jesli jest u was
    duza konkurencja, bo ktos moze zadzwonic na pewna infolinie i powiedziec
    "uprzejmnie donosze ze ten tam ma nielegalne oprogramowanie"....
    i tak szybko jak kafejak powstala tak szybko przestaje istniec...

    --
    UWAGA:
    Adres antyspamowy... przy odpowiedzi bezposrednio

    Marcin.
    www.jawa.hm.pl