  • Data: 2010-08-02 19:57:01
    Temat: Re: Prawo a glupie pozycje na fakturze?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Aug 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie zamawiał, ale usługa została wykonana.

    Mi się nie zgadza - nie było usługi, a przynajmniej "w rozumieniu VAT".
    Aby miała miejsce usługa w rozumieniu VAT, musi zajść wypełnienie
    nie tylko "świadczenia", ale również warunku "na rzecz".
    Czyli "wykonanie" musi być akceptowane. Choćby przez "milczšcš akceptację
    wzięcia korzyœci". A tu tego nie widać.
    Wyjątki oczywiœcie sš (co do przypadków zdarzeń przebiegających wbrew
    woli strony), dotyczą jednak wyłącznie zdarzeń wymienionych w przepisach
    szczegółowych, przykładowo "z nakazu władzy lub z mocy prawa" (art.8.3)

    Jakby kto potrzebował do rozważań innego przykładu "świadczenia, ale
    nie na rzecz" (tzn. ktoś coś robi, ale "obrabiany" nie akceptuje
    tego czynu) - to służę: kradzież.
    I nie, nie jest "zdarzeniem VAT" - *mimo* brzmienia art.5.2, co polecam
    do przeczytania, w roli bardzo ostrego kontrastu do brzmienia np. art.2.1.4
    ustawy o podatku dochodowym. Właśnie ze względu na brak wypełnienia
    warunku "na rzecz".

    > Więc ze strony skarbowej chyba OK.

    Z wyżej wymienionych powodów wnioskuję o zmianę wniosku końcowego :)

    pzdr, Gotfryd