    From: Matt <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa żony zdradzonej przez męża (podzial majątku itp.)
    Date: Wed, 28 May 2008 07:53:38 -0700 (PDT)

    On 28 Maj, 15:58, " " <s...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Jestem kobietą posiadającą:
    >
    > - 20-letni staż małżeństwa
    > - dom, który należal do dziadka w, którym mieszkamy od początku malzenstwa i,
    > który 10 lat temu mąż dostał aktem darowizny od swojego dziadka

    > W związku z powyższym, proszę, o podanie, jak będzie wyglądała sytuacja z
    > podziałem majątku (chodzi o dom), jeżeli dojdzie do rozwodu:

    Jeszcze raz bez pliterek:

    "Majatek osobisty tworza:
    ˇ Przedmioty majatkowe, które zostaly nabyte w drodze dziedziczenia,
    zapisu lub darowizny, z wylaczeniem sytuacji, gdy spadkodawca badz
    darczyńca postanowili inaczej"

    Czyli jesli dziadek meza dal dom Twojemu mezowi, to nie masz do niego
    zadnych praw. Jesli dal go wam obojgu, to jest majatkiem wspólnym i
    jest do podzialu (domyslnie po polowie).

    --
    Regards
    Matt