  • Data: 2008-03-24 17:19:10
    Temat: Re: Prawa do spadku
    Od: Mecenas <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@o...pl pisze:
    > Witam
    >
    > Zmarł mój ojczym, który miał swoją córkę z moją mamą, ja jestem
    > dzieckiem z innego małżeństwa. Oprócz córki z moją mamą, miał dwoje
    > dzieci z poprzedniego małżeństwa, które przez 30 lat nigdy się z nim
    > nie kontaktowały. Sprawą sporną na pewno będzie działka z prawem
    > wieczystego użytkowania z domem w stanie surowym. Działkę można
    > wykupić, ale podobno teraz trzeba mieć zgodę wszystkich dzieci
    > ojczyma? Oprócz tego został także samochód, wystarczy akt zgonu i
    > wydziale komunikacji zmienią wpis w dowodzie rejestracyjnym (aktualnie
> [...]

    1.wniosek do sądu o stwierdzenie nabycia spadku.
    w tej sprawie sąd stwierdzi kto i w jakiej części dziedziczy po zmarłym.

    2. następny krok to tzw. dział spadku, kiedy spadkobiercy dzielą masę
    spadkową stosownie do swoich udziałów lub z dopłatami. To można zrobic
    umownie lub na drodze sądowej.

    Koszty:
    - stwierdzenie nabycia spadku to tylko 40 zł
    - dział spadku to zależy od jego wartości.

    Pozdrawiam
    Michał