  • Data: 2009-06-20 10:45:55
    Temat: Re: Prawa autorskie pracownika
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mp0011" <m...@g...com> napisał
    >Wykonywanie stron internetowych nie leży w zakresie obowiązków
    >operatora DTP
    >a nie otrzymałem od szefa żadnego innego "spisu obowiązków".

    Prawa majątkowe należą więc do Ciebie

    >Czy w sytuacji kiedy szef zwalnia mnie w bardzo brzydki sposób
    >mogę zażądać zapłaty za użytkowanie stron internetowych?

    A to zależy na jakiej zasadzie zezwoliłeś, przekazałeś je do użytkowania
    jemu i klientom. Bo jak się umówiliście, że za darmo to zrobisz i im
    pozwolisz użyć (bo np. koleżeńsko, jako że pracujesz w tej firmie u szefa
    etc.) to jak chcesz teraz zmienić umowę...? No bo jak byś się umówił lub nie
    umówił (umowa dorozumiana), że namalujesz komuś obraz i go przekazałeś bez
    wynagrodzenia, to teraz by Ci się odwidziało i chciałbyś pieniędzy... Taka
    sama sytuacja jest tutaj.
    Tyle tylko, że i tak nie było to przekazanie praw, a jedynie zezwonienie na
    użytkowania, tak więc dalej te strony możesz przerabiać, sprzedawać,
    wykorzystywać itp.