    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie
    Supersedes: <6...@z...router>
    Date: Wed, 10 Dec 2003 09:46:23 +0800

    In article <br4odd$tt9$1@news2.ipartners.pl>, ::mariusz:: wrote:
    > Jestem posiadaczem i zarazem autorem serwisu internetowego który wystawiłem
    > na sprzedaż. Osoba która kupiła go domaga sie przedstawienia (tylko
    > przedstawienia) praw autorskich dotyczących materiałów zawartych na stronie.

    Może co najwyżej wziąć od ciebie oświadczenie, że posiadasz takie prawa. W
    Polsce prawa autorskie nabywa się z mocy ustawy w momencie powstania
    (powstawania) utworu, a nie poprzez jakąś rejestrację lub ich
    zastrzeżenie.

    > Wszystko co jest w chwili obecnej na stronie jest mojego autorstwa (mam na
    > myśli wszystkie artykuły itp), wyjątek stanowią niektóre pliki graficzne
    > które zostały pobrane z ogólnodostępnych stron w sieci. Na stronie z której
    > pobierałem pliki (jpg) nie było informacji o zakazie kopiowania a wręcz link
    > do ściągnięcia ich. Strona niestety już nie istnieje.

    Co nie zmienia faktu że jednak nie wszystko jest twojego autorstwa. Fakt,
    że nie mozesz się skontaktować z autorem nie ma nic do rzeczy, podobnie
    jak to że wystawienie czegość na stronie www nie czyni tego dobrem
    publicznym. O ile autor wyraźnie nie napisał, że można z tym robić co się
    chce to tylko on może tym jpegiem (czy innym) dysponować a tobie formalnie
    potrzebna jest jego zgoda jeśli chcesz użyć.

    > Nie wiem co mam zrobić, osoba ta straszy mnie poinformowaniem odpowiednich
    > organów.

    Ściganie przestępstw przeciwko PA następuje na wniosek pokrzywdzonego. MZ
    policja/prokuratura może co najwyżej próbować skontaktować sie z autorem.
    Pewnie im się nie będzie chciało (o ile jest to w ogóle wykonalne). Z
    drugiej strony, za jakiś czas, autor może rozpoznać swoje prace na
    stronach twojego klienta a wtedy może cię czekać niemiła prawnie i
    finansowo niespodzianka.

    > Jak jest z tymi prawami, co mogę zrobić, czy złamałem prawo?

    Formalnie tak.

    --
    Marcin