    From: Gamon' <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praktyki studenckie a obowiązek uczelni
    Date: Thu, 13 May 2004 11:52:03 +0200

    Czesc!

    Marcin Kwaśniewski wrote:
    > nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której student nie dostaje zaliczenia
    > z praktyk, ponieważ nikt nie chciał go przyjąć
    Wiele firm chetnie bierze na praktyki, ....pod warunkiem ze zgodzisz sie
    nie brac za nie ani gorsza... :( Ktorko mowiac jestes dla takiej firmy
    darmowa (bo juza nawet nie tania) sila robocza.

    > to ciężko obarczać o tą winą studentów. Dlatego zastanawiam się, co w takiej
    > sytuacji można zrobić?
    Kombinowac, niestety. A jak Ci beda robic problemy, to skarge do rektora.
    W moim przypadku szczesliwe sie zlozylo, ze obeszlo sie bez takich hec,
    ale gdyby mi np. uczelnia nie chciala jako praktyki uznac pracy (chociaz
    pracowdawca akurat chetnie podpisal mi praktyke i jeszcze opinie piekna
    wystawil) i nie dala tez mozliwosci odbycia jakiejs "sensownej" praktyki
    na wydziale, to na pewno oparloby sie o rektora, bo uwazma, ze uczelnie
    powinny w koncu dostosowac swoj program i rekulamin do panujacych na
    rynku warunkow.

    Pozdrawiam,
    robal.