  • Data: 2008-10-09 14:11:37
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Po czwarte - CBDO - postępowanie nakazowe jest też postępowaniem
    > sądowym.
    Masz rację. Ogólnie chodziło mi o to że weksel lepiej chroni wierzyciela od
    umowy pożyczki i nie jest związany z absurdalną opłatą PCC. Absurdalnej, bo
    gdyby trzymać się litery prawa to przy okazji prawie każdej grzeczności
    sąsiedzkiej pożyczki należałoby składać druk PCC.

    > Ktoś mógłby źle Cię zrozumieć, i pomyśleć, że z wekslem można iść od razu
    > do komornika,

    Powiedzmy że prawie od razu i nie z wekslem a ważnym nakazem płatniczym.

    > tudzież coś innego zrobić.

    Tutaj też są o wiele większe możliwości, można sprzedać, użyć jako zastawu,
    w skrócie traktować jako surogat pieniądza.

    pzdr
    olo