  • Data: 2006-05-31 14:50:35
    Temat: Re: Pozew w niemieckim sadzie?
    Od: "nas" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    stern wrote:

    > chyba może na podstawie art. 5 ust. 3 KONWENCJI o jurysdykcji i
    > wykonywaniu orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych i handlowych,
    > sporządzonej w Lugano dnia 16 września 1988 r. (Dz. U. z dnia 18
    > lutego 2000 r.), o ile strona była w niemczech, albo ust. 4 znajdzie
    > zastosowanie.

    Nie bylem w niemczech. Skoro to kluczowe... Administruje zdalnie serwerem
    dedykowanym, ktory znajduje sie u niemieckiego operatora. Przez pomylke
    przypisalem serwerowi dodatkowy adres IP. Zamiast podanego przez operatora
    przypisalem o jeden nizej, ktory nalezal wlasnie do serwera dedykowanego
    tego niemca. Operatorzy w USA zabezpieczaja sie przed takimi sytuacjami
    VLANami (tam taka pomylka nic nie powoduje), a u tego niemieckiego operatora
    technika jest troche w tyle i jeden blad i jest problem...

    Niewiem w takim wypadku czy przejmowac sie tymi roszczeniami. Czy to jest
    "czyn niedozwolony lub podobny do niedozwolonego" ? Bo ust. 4 odnosi sie
    chyba tylko do spraw karnych?

    > tylko proszę nie pytaj, jakie masz szanse, ani jak to wygląda w
    > praktyce. :)

    Jestem wdzieczny nawet za teorie :) Dzieki.