eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi › Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
  • Data: 2015-08-26 10:15:40
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-26 o 10:08, Andrzej Lawa pisze:

    > Tutaj jednak większość życzy sobie, żeby takie małe Liwiusze nie miały
    > okazji do zjadania ich.

    I to (zjadanie) jest zakazane.

    > Wolność to bycia zagrożeniem epidemiologicznym?

    Zagrożenie to tylko konsekwencja. Wolnością jest nieprzyjmowane
    szczepionek pod przymusem.

    > Och, to może broń od razu wolności do detonowania ładunków nuklearnych
    > na własnym podwórku?

    Co do zasady jest taka wolność - przynajmniej dla podmiotów
    dysponujących odpowiednio dużym podwórkiem (czyli dla państw).

    > Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność (i
    > bezpieczeństwo) innych.

    Zatem, łaskawie, nie wbijaj we mnie swoich igieł ;)

    Nieszczepienie nie jest narażaniem na epidemię. Narażaniem jest bycie
    chorym w towarzystwie i tutaj wszelkiego rodzaju kwarantanny czy zakazy
    przebywania nie tylko są uzasadnione, ale i są w praktyce stosowane.

    > Nie tak groźne i nie tak łatwe do uniknięcia.

    A o których piszesz?

    > Promieniowania jonizującego też całkiem nie unikniemy, ale jednak chyba
    > nie chciałbyś, żeby twój sąsiad mógł postawić sobie w ogrodzie
    > nieosłonięty stos atomowy w celach grzewczych?

    Analogia nietrafna - "stos" to ekwiwalent osoby chorej, a nie zdrowej,
    tylko nieszczepionej.

    --
    Liwiusz