  • Date: Tue, 24 Jul 2007 02:45:38 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poufność wiadomości

    Obserwator wrote:
    > Witam serdecznie,
    > mam nastepujacą sprawe:
    >
    > Pan X formalnie przestal byc pracownikiem firmy Y.
    > Kilka dni temu pan X otworzyl wlasny sklep swiadczacy
    > te same uslugi co firma Y. W dniu dzisiejszym poprosil mnie zebym
    > na kilka dni jego nieobecnosci odbieral maile ktore przychodza na juz
    > NIE-jego kopmuter sluzbowy w firmie Y z wlaczeniem opcji pozostawiania
    > kopii na serwerze. Uwaza on bowiem ze dane te "bardzo mu sie przydadza".
    >

    > Pytanie: Czy mam racje mowiac ze to przestepstwo?

    Tia, zbrodnia przeciwko ludzkości...

    Włączenie tej opcji nie daje dostępu do poczty osobom, które tego
    dostępu nie mają. Więc albo to jego prywatna poczta (poczta nie
    przychodzi "na" stację roboczą - to stacja robocza "sobie" pobiera listy
    ze wskazanego przez użytkownika serwera poczty) albo idiota-szef nie
    polecił administratorowi zmiany haseł/usunięcia konta - ale ten człowiek
    i tak te listy może pobrać, o ile zrobi to zanim ktoś inny je z serwera
    odbierze (więc wystarczy postawić bota, który będzie sobie często
    sprawdzał i automatycznie ściągał).