  • Data: 2008-12-05 10:01:46
    Temat: Re: Potwierdzenie złożenia deklaracji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Co właściwie oznacza datownik US na kopii PITa

    *FAKT* złożenia deklaracji.
    Nieterminowe złożenie deklaracji jest odrębnym wykroczeniem.
    Mandat należy się "za nic" - za samo niezłożenie.

    > Dla kserokopii sprawa jest jasna - potwierdzenie że złożyłem oryginał,
    > Czasami zdarza mi się dwa razy ręcznie wypełnić daną deklarację,
    > więc też siłą rzeczy oba egzemplarze są inne.

    No i co z tego wyjdzie? :)

    > I tylko raz mi się zdarzyło żeby urzędnik sprawdził czy wszytsko gra -
    > więc chyba się nie boją tego że podbiją dwa różne dokumenty.

    Rozważmy sobie, co się stanie, jeśli podatnik złożył inny dokument
    niż "potwierdzenie".
    Dla uproszczenia zakładamy że US *ma* złożony oryginał, że go
    nie zgubił.
    I pytamy Cię po dobroci, wg której wersji zapłacisz podatek, tej
    złożonej w US czy tej trzymanej u siebie.
    Oraz jak udowodnisz, że w US nie złożyłeś DWU różnych deklaracji,
    tylko jedna w US zaginęła ;>
    (lepsza wersja: ponieważ później złożyłeś drugą deklarację, tę którą
    ma US, urzędnik poprzednią gdzieś odłożył i się zapodziała).

    pzdr, Gotfryd