eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPotrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacjiRe: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!onyx.icpnet.pl!not-for-mail
    From: "Arcik" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Date: Wed, 27 Mar 2002 19:14:41 +0100
    Organization: Internet Cable Provider News Server
    Lines: 58
    Message-ID: <a7t298$dbb$1@onyx.icpnet.pl>
    References: <a7rveu$lvl$1@onyx.icpnet.pl> <HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at>
    <a7s8lu$86v$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: c24-103.icpnet.pl
    X-Trace: onyx.icpnet.pl 1017252968 13675 62.21.24.103 (27 Mar 2002 18:16:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...icpnet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Mar 2002 18:16:08 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:88465
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a7s8lu$86v$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
    > napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
    > >
    > > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli
    nie
    > > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    > > skuteczna w działaniu.
    >
    > Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
    > Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
    > Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
    > i...
    >
    > "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    > i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    > precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    > Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    > utracił roszczenia z rękojmi."
    > (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)
    >
    > i podobnie
    >
    > "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
    > przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
    > obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
    > w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
    > nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
    > po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)
    >
    > Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
    > Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
    > bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
    > wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
    > zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
    > terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
    > uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.
    >
    > Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
    > za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
    > w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...
    >
    > Co wtedy?
    > Art. 5 czy 471 kc?
    > oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    Rękojmi po uplywie roku od zakupu nie obowiazuje. Mnie chodzi o nie
    dotrzymanie terminu gwarancji.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1