  • Data: 2023-12-04 20:49:22
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale nikt nie twierdził i nie twierdzi, że z bts's masz dostać
    > lokalizacje w punkt, a że powinienes dostać jakiś zawęzony obszar, np.
    > 300m x 300m, albo obszar o promieniu 300m. To moze być więcej lub mniej,
    > ale jest to pewne zawężenie, niż np. cała trasa z pasem
    > kilkusetmetrowym, którą się mogła poruszać.

    To nie jest wiedza tajemna - w mieście (w sensie tam gdzie masz kilka
    BTSów) to będzie zwykle dokładność większa niż 100 metrów. Wspomniane
    przez roberta 16 km to może być gdzieś w bieszczadach gdzie nadajniki są
    co kilkanaście km i dodatkowo zasłonięte przez góry.

    Dostajesz co najmniej dane o BTSach, które widzą komórkę, azymut z
    dokładnością kijową bo zwykle 120 stopni i moc sygnału.

    "Stosowane obecnie sposoby i algorytmy pozwalają wyznaczyć położenie
    telefonu z dokładnością do 50 metrów na obszarach miejskich, gdzie jest
    duże zagęszczenie stacji bazowych oraz z dokładnością od 300 metrów
    wzwyż na terenach poza miastami, gdzie BTS'y mogą być oddalone od siebie
    nawet kilkanaście kilometrów. Czasem mamy do czynienia z sytuacją, w
    której telefon jest w zasięgu tylko jednej bądź dwóch stacji bazowych. W
    takim przypadku pozwala to na określenie pozycji jako kilkukilometrowy
    wycinek okręgu (gdyż antena ma rozpiętość krycia sygnałem rzędu 120 stopni).

    Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl"
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!